لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها
53
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
بهنام علی نسب

میان‌رده‌های تازه‌وارد سامسونگ آمده‌اند که رقبای چینی خود را به چالش بکشند. گلکسی A34 به‌عنوان عضو جدید این خانواده تا حد زیادی کاستی‌های نسل گذشته را جبران کرده تا نیاز کاربران بیشتری را پوشش دهد. نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی، ترکیب نرم‌افزاری به‌روز با پشتیبانی طولانی‌مدت، چیپ قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ و باتری پردوام از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گلکسی به‌شمار می‌روند. تمام این ویژگی‌ها با قیمتی معقول در دسترس قرار می‌گیرند تا گلکسی A34 به یکی از ارزشمندترین گوشی‌های بازار تبدیل شود. با دیجیاتو همراه باشید تا این گوشی را زیر ذره‌بین بررسی قرار دهیم.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

گلکسی A33 سال گذشته با تغییراتی قابل‌توجه از راه رسید؛ اما این تغییرات برای رقابت با سایر مدل‌های بازار کافی نبودند. با این حال سامسونگ امسال روندی متفاوت را پیش گرفته است. کره‌ای‌ها در نسل جدید میان‌رده‌های خود، از گلکسی A34 رونمایی کرده‌اند که دومین عضو قدرتمند فعلی سری گلکسی A و برادر کوچک‌تر گلکسی A54 محسوب می شود. گلکسی A34 قابلیت‌های جذاب و مهمی را با قیمت پایه حدود ۱۱ میلیون تومان ارائه می‌دهد. همین مشخصه سبب شده که با یکی از ارزشمندترین گوشی‌های میان‌رده بازار مواجه باشیم. آیا گلکسی A34 می‌تواند رقبای خود را به چالش بکشد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

فهرست مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A34

  • نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
  • تراشه مدیاتک Dimensity 1080 با قابلیت اتصال به شبکه ۵G
  • ۶/۸ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم عامل اندروید ۱۳ به همراه رابط‌ کاربری OneUI 5.1
  • دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
  • اسپیکر استریو
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال
  • وزن ۱۹۹ گرم
  • قیمت حدود ۱۱ میلیون تومان برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی 

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

طراحی گلکسی A34 ترکیبی از نسل قدیمی و جدید گوشی‌های سامسونگ است. این میان‌رده تازه‌وارد لباسی جدید بر تن کرده، اما هنوز نمی‌توان طراحی آن را مطابق با ترند روز دانست. به پنل پشتی دستگاه که نگاه کنید، گلکسی A34 زبان طراحی کاملا مشابه با گلکسی A54 و حتی سری گلکسی S23 دارد. کره‌ای‌ها برادر کوچک‌تر گلکسی A54 را در چهار رنگ مشکی، بنفش، سبز لیمویی و نقره‌ای عرضه می‌کنند. دیجیاتو رنگ نقره‌ای این گوشی را برای بررسی در اختیار دارد. این رنگ گلکسی A34 حالت گردینت دارد که با تابش نور به آن در زوایای مختلف، رنگ‌بندی از آبی آسمانی تا نارنجی کم‌رنگ تغییر می‌کند.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

قاب پشتی کاملا خلوت است. لنزهای دوربین اصلی با فاصله کمی از یک‌دیگر جا خوش کرده‌اند و فلش LED نیز کنار آن‌‌ها قرار دارد. لوگوی سامسونگ نیز روی بخش پایینی قاب حک شده و چیز دیگری در این قسمت دیده نمی‌شود. دوربین‌ها بیرون‌زدگی چندان زیادی ندارند و می‌توانید گوشی را به‌سادگی روی سطح صاف نیز قرار دهید. با این حال پیشنهاد می‌شود که از قاب محافظ برای جلوگیری از آسیب لنز دوربین‌ها استفاده کنید. قاب پشتی حالتی کاملا تخت دارد و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر می‌دهد. یکی دیگر از جذابیت‌های قاب پشتی تخت، ارگونومی مناسب آن است که به خستگی کم‌تر دستان شما پس از چند ساعت کار کردن با گوشی کمک شایانی می‌کند.

روی فریم گلکسی A34 چیز اضافه‌ای قرار نگرفته و شاهد به‌کارگیری همان همیشگی‌ها هستیم. دکمه پاور و کلیدهای ولوم، بلندگو، میکروفون‌ها، اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه (مشترک با جایگاه سیم‌کارت دوم) و پورت USB-C همگی در این قسمت واقع شده‌اند. فریم دستگاه نیز حالت مات دارد که با قاب پشتی نیز هماهنگ شده و ظاهری جذاب را برای این میان‌رده سامسونگ خلق می‌کند.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

نوبت به قاب جلویی می‌رسد که عجیب‌ترین بخش طراحی گلکسی A34 نیز به همین قسمت مربوط می‌شود. این میان‌رده جدید گلکسی از نمایشگر ۶.۶ اینچی بهره می‌برد که دقیقا بالای آن از بریدگی قطره‌ای شکل استفاده شده که ترند طراحی گوشی‌های ۵ سال پیش به شمار می‌رود و رسما از مد افتاده است. این در حالیست که گلکسی A54 از حفره نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی استفاده می‌کند. با این وجود نسبت نمایشگر به قاب جلویی این گوشی در حد همان گلکسی A54 است و هر دو دستگاه حاشیه‌های قابل‌توجهی در اطراف نمایشگر دارند.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر آن تعبیه شده و از نوع اپتیکال است. سرعت و دقت عملکرد این حسگر در شناسایی اثر انگشت شما، کاملا مناسب بوده و ضعف خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. یکی دیگر از روش‌های بیومتریک قفل‌گشایی گلکسی A34، استفاده از تشخیص چهره است که امنیت کم‌تری دارد اما سرعت قفل‌گشایی دستگاه را بالاتر می‌برد.

گلکسی A34 در بخش کیفیت ساخت تغییر چندانی نکرده و از همان بدنه تمام پلاستیکی استفاده می‌کند که امکان دارد پس از گذشت مدتی، شاهد ایجاد خط و خش روی آن باشید. شاید بهتر بود که سامسونگ حداقل در این نسل به استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای در گلکسی A34 روی بیاورد. عجیب این‌که با وجود مات بودن بخش پشتی دستگاه، رد اثر انگشت و چربی به‌سرعت روی آن جذب می‌شود. نمایشگر این گوشی توسط شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این میان‌رده سامسونگ، بهره‌مندی آن از استاندارد IP67 محسوب می‌شود که به آن قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه را می‌دهد.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

وزن گلکسی A34 به ۱۹۹ گرم می‌رسد که در مقایسه با نسل قبلی، حدود ۱۳ گرم افزایش را تجربه کرده است. اصلی‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر دانست. ضخامت گوشی نیز برابر با ۸.۲ میلی‌متر است که چندان زیاد نیست و سبب می‌شود که گلکسی A34 به‌خوبی در دست کاربر بنشیند.

نمایشگر گلکسی A34

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

ورود کاربر به گلکسی A34، از دریچه نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد این گوشی انجام می‌گیرد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی را داراست. حداکثر روشنایی نمایشگر از ۸۰۰ نیت در نسل قبل، به ۱۰۰۰ نیت افزایش یافته تا کاربر بدون هیچ زحمتی بتواند محتوای روی صفحه را مشاهده کند. تصاویر نمایش داده شده روی این گوشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و غنای رنگ‌ها بسیار پویاست. البته می‌توانید از طریق تنظیمات، پروفایل رنگی نمایشگر گلکسی A34 را روی حالت طبیعی (Natural) برای رنگ‌های واقعی‌تر یا حالت زنده (Vivid) برای رنگ‌های اشباع و جذاب‌تر قرار دهید.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

نمایشگر این گوشی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا محتوا را به روان‌ترین شکل تماشا کنید. البته اگر می‌خواهید شارژدهی باتری بیشتر شود، می‌توانید نرخ رفرش نمایشگر را به ۶۰ هرتز محدود کنید تا مصرف انرژی کاهش یابد. در کل نمایشگر گلکسی A34 یکی از بهترین‌ها در رده خود به شمار می‌آید و می‌توانید هر چیزی را با وضوح، کنتراست، شفافیت و شارپنس بسیار خوبی روی آن تماشا کنید. بر اساس بررسی‌های دیجیاتو، کیفیت تصویر گلکسی A34 کمی از برادر بزرگ‌ترش یعنی گلکسی A54 کم‌تر است؛ اما در عوض روشنایی صفحه بیشتری دارد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

اندروید ۱۳ با پوسته One UI 5.1، ترکیب نرم‌افزاری جذابیست که سامسونگ در گلکسی A34 و سایر دستگاه‌های جدیدش ارائه می‌دهد. جذابیت ترکیب نرم‌افزاری این گوشی به‌لطف پشتیبانی منسجم سامسونگ به اوج می‌رسد. کره‌ای‌ها وعده داده‌اند که گلکسی A34 نیز به‌مانند پرچمداران سامسونگ، ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد. در نتیجه میان‌رده ۱۱ میلیون تومانی سامسونگ تا اندروید ۱۷ و بیشتر از رقبایش به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

رابط کاربری One UI 5.1 ترکیبی غنی از امکانات نرم‌افزاری جذاب و کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. طراحی رابط کاربری برخی اپ‌های پیش‌فرض از جمله دوربین و گالری تغییر کرده و می‌توانید تصاویر خود را ساده‌تر از قبل ویرایش کنید. سازگاری تم رنگی Material You در این نسل بیشتر از قبل شده و حالا اپ‌های بیشتری از آن پشتیبانی می‌کنند.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

در کنار این قابلیت‌های ویژه، رابط کاربری به روان‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود و هیچ خبری از لگ نیست. در واقع تجربه استفاده از گلکسی A34 با این ترکیب نرم‌افزاری یکی از بهترین‌ها در دنیای گوشی‌های میان‌رده است. مالتی تسکینگ در این نسل One UI بهینه‌تر از قبل شده تا بتوانید اپ‌های در حال اجرا را راحت‌تر مدیریت کنید.

عملکرد سخت‌افزاری

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی A از چیپست‌های قوی‌تری استفاده کرده تا عملکرد آن‌ها در حد و اندازه سایر رقبا باشد. گلکسی A34 به لطف استفاده از چیپ ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 نسبت به نسل قبل خود پیشرفت محسوسی داشته و از اکثر رقبای هم‌قیمت خود قدرتمندتر است.

چیپست مورد استفاده در گلکسی A34 به پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ٢.۶ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ٢.۰ گیگاهرتز مجهز شده و برای پردازش‌های گرافیکی هم از Mali-G68 MC4 قدرت می‌گیرد. گلکسی A34 در سه نسخه ۶/١٢٨، ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی عرضه شده که پیشنهاد می‌کنیم برای پایداری هرچه بیشتر عملکرد در طولانی‌مدت، یکی از نسخه‌های مجهز به رم ٨ گیگابایتی را خریداری کنید. اگر حافظه داخلی این گوشی برای شما کافی نیست، می‌توانید از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ١ ترابایت روی آن استفاده کنید.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

در ادامه برای محک زدن عملکرد سخت‌افزاری گلکسی A34 به سراغ بنچمارک‌های مطرح همیشگی یعنی انتوتو، گیک‌بنچ، پی‌سی‌مارک و تری‌دی مارک رفتیم.

عملکرد پردازشی گلکسی A34 تفاوتی محرز نسبت به نسل پیشین خود دارد. این گوشی حالا به‌طور قابل‌توجهی در شرایط مختلف قدرتمندتر ظاهر شده و عملکردی نزدیک به گلکسی A54 را به نمایش می‌گذارد. هرچند به‌نظر می‌رسد که شاهد پیشرفت خاصی در پردازنده گرافیکی نیستیم. با این وجود گلکسی A34 را می‌توان قدرتمندترین گوشی هوشمند در بین میان‌رده‌های زیر ۱۲ میلیون تومان بازار قلمداد کرد. در تست پایداری عملکرد ۳DMark نیز گلکسی A34 تحت سخت‌ترین شرایط دچار افت عملکرد و داغی چندانی نشد. تمامی این‌ها از عملکرد سخت‌افزاری کم‌نقص گلکسی A34 حکایت دارند. در جدول زیر مقایسه امتیازات بنچمارک گوشی گلکسی A34 را در مقایسه با گلکسی A54 و گلکسی A33 مشاهده می‌کنید:

نام گوشی Antutu 9 GeekBench 5 Single-Core GeekBench 5 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WL Extreme Unlimited
گلکسی A34 ۴۸۰۳۵۵ ۷۸۳ ۲۳۳۵ ۱۱۹۵۴ ۲۲۶۴ ۶۲۱
گلکسی A54 ۵۱۶۶۲۰ ۷۷۷ ۲۷۳۸ ۱۳۱۲۸ ۲۸۴۵ ۷۹۶
گلکسی A33 ۴۰۰۷۶۴ ۷۲۸ ۱۷۹۷ ۱۰۷۱۸ ۲۲۴۴ ۶۱۹

در راستای داشتن تجربه‌ای نزدیک‌تر به واقعیت، بازی‌های محبوبی از جمله کال‌آو‌دوتی موبایل، گنشین ایمپکت و آلتو ادیسه را روی گلکسی A34 نصب و اجرا کردیم. نتیجه اجرای این بازی‌ها را در ادامه می‌خوانید:

  • کال‌آو‌دوتی موبایل: این بازی پرطرفدار با تنظیمات گرافیکی High و تنظیمات نرخ فریم Very High روی گلکسی A34 به اجرا در می‌آید. البته برای دسترسی به نرخ فریم Max، می‌توانید تنظیمات گرافیکی را روی Low نیز قرار دهید. نتیجه اجرای بازی کال‌آو‌دوتی موبایل روی این میان‌رده سامسونگ کاملا رضایت‌بخش بود و هیچ اثری از افت فریم و یا داغی قابل‌توجه ندیدیم.
  • گنشین ایمپکت: بازی سنگینی که به صورت پیش‌فرض با تنظیمات گرافیکی Low روی گلکسی A34 اجرا می‌شود. انجام این بازی صرفا روی گوشی‌های پرچمدار تجربه قابل‌قبولی دارد. هرچند عملکرد این گوشی در اجرای گنشین ایمپکت مناسب است و صرفا پس از گذشت مدت زمان طولانی از بازی کردن داغ می‌شود.
  • آلتو ادیسه: گلکسی A34 با بالاترین کیفیت و نرخ فریم این بازی را به اجرا در می‌آورد و هیچ مشکلی در اجرای آن به چشم نمی‌خورد.

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

میان‌رده تازه‌وارد سامسونگ به اسپیکر استریو مجهز شده در حالی که شیائومی این ویژگی را به دلایلی نامعلوم از برخی گوشی‌های جدید خود حذف کرده است. عملکرد بلندگوهای به‌کار رفته در گلکسی A34 در سطح پرچمداران پریمیوم بازار نیست؛ اما از لحاظ بلندی و کیفیت صدا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. از سوی دیگر در حالی که شیائومی جک هدفون را به برخی گوشی‌های جدیدش بازگردانده، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان مایل به انجام این کار نیست. گلکسی A34 از بلوتوث ۵.٣ و وای‌فای دو بانده ۵ گیگاهرتزی هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید اتصالی کم‌نقص را با این گوشی تجربه کنید.

دوربین گلکسی A34

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

یکی از بخش‌هایی که گلکسی A34 تقریبا هیچ تغییری در قیاس با نسل گذشته نداشته، مربوط به سیستم دوربین‌های آن است. سامسونگ در این نسل صرفا دوربین تشخیص عمق را حذف کرده و شاهد هیچ پیشرفت یا قابلیت جدیدی در این میان‌رده تازه‌وارد نیستیم. این گوشی رقبای زیادی از جمله ردمی نوت ۱۲ اس با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. با این حال گلکسی A34 باز هم می‌تواند پاسخگوی نیاز عاشقان عکاسی و فیلم‌برداری باشد. پیش از هر چیز، ابتدا مرور کوتاهی بر مشخصات دوربین‌های این گوشی داریم:

  • دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال / مجهز به فوکوس خودکار PDAF / اندازه سنسور “١/٢ اینچی / ضریب اف ١.٨
  • دوربین فوق‌عریض ٨ مگاپیکسلی با زاویه دید ١٢٣ درجه / ضریب اف ٢.٢
  • دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی با ضریب اف ٢.۴
  • دوربین سلفی ١٣ مگاپیکسلی با ضریب اف ٢.٢
  • قابلیت فیلم‌برداری ۴K با نرخ ٣۰ فریم بر ثانیه در دوربین اصلی و سلفی

سامسونگ با حذف دوربین عمق‌سنج اضافی از این میان‌رده، ظاهر زیباتری به آن بخشیده است. این دوربین در عمل عملکرد مهمی هم در تجربه عکاسی شما نداشت. هرچند دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز چندان کاربردی نیست و با زوم دوربین اصلی می‌توانید عکس‌های بسیار بهتری را ثبت کنید. بنابراین تنها به عملکرد دوربین‌‌های واید، اولتراواید و سلفی این گوشی خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی گلکسی A34 فراتر از انتظارات ظاهر شد. این دوربین در نور روز عملکرد بسیار خوبی در ثبت جزئیات و رنگ‌ها با شفافیت بالا دارد. بنابراین می‌توانید انتظار تجربه عکاسی کم‌نقصی را در شرایط نوری مناسب داشته باشید. شارپنس و وضوح تصاویر نیز در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد تا جزئیات را به‌خوبی ثبت کنید. در کل نمی‌توان به عملکرد دوربین اصلی گلکسی A34 در روز ایراد خاصی گرفت.

در شب و محیط‌های تاریک نیز می‌توان از کیفیت دوربین این گوشی رضایت داشت. شاید در محیط‌های خیلی تاریک که شرایط نوری در آن‌ها بد است، نتوانید عکس خوبی بگیرید؛ اما اگر منبع نور مناسبی در محیط باشد، دوربین گلکسی A34 همه چیز را با جزئیات و روشنایی مناسب به تصویر می‌کشد. این گوشی از ویژگی نایت مود دستی و خودکار هم بهره می‌برد که در عمل تفاوت زیادی با عکاسی حالت معمولی ندارند.

دوربین فوق‌عریض گوشی‌های میان‌رده همچنان تعریفی ندارند. این موضوع در مورد دوربین ۸ مگاپیکسلی در گلکسی A34 نیز صدق می‌کند. پایین بودن سطح جزئیات در گوشه‌های به‌خصوص در گوشه‌های تصویر کاملا مشهود است. عملکرد دوربین فوق‌عریض این گوشی چند پله پایین‌تر از دوربین عریض آن بوده و صرفا اگر از منظره‌ای با نور خوب عکاسی کنید تصاویر قابل‌قبولی را تحویلتان می‌دهد.

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی گلکسی A34 عملکردی کاملا معمولی دارد و چیز متمایزی برای ارائه ندارد. بنابراین اگر زیاد سلفی می‌گیرید نباید انتظار چندان بالایی از دوربین سلفی این میان‌رده داشته باشید.

باتری و شارژ

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

تامین انرژی گلکسی A34 بر عهده باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گذاشته شده که با وجود ظرفیت مشابه رقبا، می‌تواند شارژدهی بیشتری را نسبت به اکثر آن‌ها به ارمغان بیاورد. دلیل این امر با استفاده از چیپست کم‌مصرف در کنار ترکیب نرم‌افزاری به‌روز رابطه مستقیمی دارد. بر اساس بررسی‌های دیجیاتو، گلکسی A34 حتی شارژدهی بیشتری نسبت به گلکسی A54 دارد. برای بررسی دقیق‌تر شارژدهی باتری این گوشی، تست باتری PCMark را روی آن اجرا کردیم و با دوام ١٢:٣۰ ساعته آن مواجه شدیم که نوید شارژدهی یک تا دو روزه را برای این گلکسی تازه‌وارد می‌دهد.

گلکسی A34 از فناوری شارژ سریع ٢۵ واتی پشتیبانی می‌کند. متأسفانه کره‌ای‌ها به‌رسم سال‌های گذشته برای رسیدن به سوددهی بیشتر، شارژر را از جعبه گوشی‌های خود حذف کرده‌اند و خبری از شارژر ١۵ یا ٢۵ واتی در جعبه هیچ‌کدام از گوشی‌های جدید سامسونگ نیست. تست‌های دیجیاتو از زمان فول شارژ حدودا ١ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای برای گلکسی A34 خبر می‌دهند که رقم جذابی نیست. زیرا گوشی‌های شیائومی در همین رده قیمتی به کم‌تر از ١ ساعت زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارند.

جمع‌بندی بررسی گلکسی A34

بررسی گلکسی A34
بررسی تخصصی گلکسی A34؛ تکامل به سبک کره‌ای‌ها

کهکشانی‌های جدید سامسونگ از سری گلکسی A از ارزشمندترین گوشی‌های بازار در شرایط فعلی هستند. گلکسی A34 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها رقیب جدی این گوشی در بازار، شیائومی پوکو ایکس ۵ است که با قیمت مشابه، حافظه داخلی بیشتری را ارائه می‌دهد اما تقریبا در تمام زمینه‌ها عملکردی مشابه یا ضعیف‌تر از رقیب سامسونگی خود به نمایش می‌گذارد.

گلکسی A34 با نمایشگر سوپر امولد با کیفیت، عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند، شارژدهی بالای باتری، دوربین اصلی فراتر از انتظار و بهره‌مندی پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌رقیب می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی در بازه قیمتی ۱۱ میلیون تومان باشد. با این وجود سامسونگ می‌توانست با تجهیز میان‌رده جدیدش به بدنه شیشه‌ای و طراحی مدرن‌تر از نقاط ضعف این گوشی بکاهد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *