لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت
27
۱۷ آبان ۱۴۰۲
بهنام علی نسب

کی از صنایع همیشه پیشرو در دنیا، صنعت بازی سازی بوده است. طبق آمار منتشر شده از سمت مجله  GameAnalytics، در حال حاضر قریب به ۳ میلیارد گیمر موبایل در دنیا وجود دارد. این رقم اکوسیستم بزرگی از گیمرها را نشان می‌دهد که برخلاف انتظار عموم وجود دارند.

گوشی گیمینگ
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت

در دسترس‌تر، ارزان‌تر، تنوع بالاتر و سادگی بیشتر گوشی‌ها، از جمله عواملی است که مخاطبان را به سمت موبایل گیمینگ جذب می‌نماید. خوشبختانه این صنعت در ایران نیز محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

امروزه موبایل گیمینگ چه از نظر مخاطب و چه از نگاه توسعه دهنده، توانسته است ارزش بالایی در بازار دیجیتال خلق کند. برای آگاهی بیشتر در مورد المان‌های حائز اهمیت درباره گوشی‌های گیمینگ پیشنهاد میکنم مقاله (هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید) را مطالعه کنید.


گوشی گیمینگ ارزان قیمت چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت از صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۲ اینچ بهره می‌ببرد. در گوشی‌های گیمینگ بالارده صفحه نمایش به مراتب بزرگ‌تر و بین ۶.۴ تا ۶.۷ اینچ متغیر است. نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا از مزیت‌های گوشی‌های گیمینگ است.

نرخ تازه‌سازی معمولاً به هر ثانیه تعداد تصاویری که نمایشگر نمایش می‌دهد، می‌گویند. معمولاً گوشی‌های گیمینگ مقرون به صرفه دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ و ۹۰ هرتز هستند، به مراتب هر چه میزان نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، تصاویر پیوسته‌تر و نرم‌تر خواهند بود.

اما مهم‌ترین عامل تجربه‌ی یک گیم‌پلی راحت و روان یک پردازنده مناسب است. در حال حاضر محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایل اسنپدراگون (Snapdragon)، چیپ A13 Bionic اپل، Exynos 990 و Kirin 990 است. این تراشه‌ها، امکان پردازش سریع داده‌های بازی را می‌دهند، بازی‌ها را به طور کارآمد اجرا می‌کنند و تاخیر در بازی‌ها را کاهش می‌دهند.

gaming phone
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت

حافظه RAM برای اجرای همزمان بازی‌ها و برنامه‌ها بسیار حیاتی است. رم هم عامل مهمی در داشتن گیم‌پلی بدون لگ است و پیشنهاد می‌کنیم گوشی تهیه کنید که حداقل ۸ گیگابایت رم را داشته باشد، تا از بازی‌ها در بهترین حالت ممکن لذت ببرید.

فضای ذخیره سازی به دلیل اینکه اکثر بازی‌ها دیتا و حجم بالایی دارند اهمیت زیادی دارد. سعی کنید گوشی تهیه کنید که حداقل حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت را داشته باشد و یا مجهز به اسلات MicroSD برای افزایش فضای ذخیره سازی باشد.

بازی کردن از جمله پردازش‌های سنگین است که در کنار صفحه نمایش‌های بزرگ و نرخ بروزرسانی بالا، مصرف انرژی بسیار بالایی مصرف می‌کند. در نتیجه، توصیه می‌شود باتری مناسبی که حداقل ظرفیت حدود ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) را دارد تهیه کنید. البته مواردی که گفت شده مینیموم هستند و در لیستی که در ادامه مشاهده می‌کنید گوشی‌ها قدرتمند هستند.


گوشی گیمینگ شیائومی مدل REDMI 10A

این گوشی یکی از محصولات جدید شیائومی است که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شده است. ردمی ۱۰A شیائومی از پردازنده‌ی مرکزی هلیو G25 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G25) بهره می‌برد که یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این پردازنده برای اجرای بازی‌های سبک و متوسط مناسب است.

گوشی شیائومی مدل REDMI 10A

یکی از این گوشی‌های مقرون به‌ صرفه گیمینگ، گوشی ردمی ۱۰A شیائومی که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره‌مند است. حضور پردازنده میان‌رده هلیو G25 شرکت مدیاتک به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 سبب شده تا این گوشی در اجرای بازی و نرم‌افزار‌های پرکاربرد عملکرد خوبی داشته باشد.

صفحه نمایش این گوشی متشکل از پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۵۳ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ × ۱۶۵۰ پیکسل است. شیائومی Redmi 10A به نسبت قیمتش صفحه‌ نمایش مناسبی با تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در اینچ را دارد. این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را نیز دارد که وضوح تصویر مناسبی برای یک گوشی میان رده است.

گوشی ردمی ۱۰A تنها دارای یک سنسور دوربین در قسمت پشتی گوشی است در نتیجه اگر یک گوشی هوشمند با سنسور‌های دوربین متنوع می‌خواهید، این گوشی گزینه مناسبی برای شما نیست.

گوشی شیائومی مدل REDMI 10A

سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) و سنسور دوربین سلفی هم با رزولوشن ۵ مگاپیکسل در بریدگی قطره‌ای شکل ناچ واتر دراپ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش قرار گرفته است. تصاویر این گوشی گیمینگ ارزان، در روز قابل قبول خواهند بود اما در شب سنسور آن، جذب نور بالایی ندارد و نمی‌توان انتظار بالایی از این محصول داشت.

گوشی ردمی ۱۰A به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود. این گوشی را در نسخه‌های ۳۲ گیگابایت ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت ۳ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت ۳ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت می‌توان تهیه کرد.

خوشبختانه این گوشی گیمینگ خوش قیمت دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. گوشی ردمی ۱۰A دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و ۱۰ وات شارژ سیمی است.

گوشی شیائومی مدل REDMI 10A

در ابعاد ۹ × ۷۷ × ۱۶۴.۹ میلی‌‌متر و وزن ۱۹۴ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. همچنین، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج و حسگر مجاورت است.

جدول مشخصات گوشی ردمی ۱۰A شیائومی

پردازنده: MediaTek MT6762G Helio G25
(۱۲ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: PowerVR GE8320
صفحه‌ نمایش: IPS LCD
۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۵۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
روشنایی ۴۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی: ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5
رم: ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسل (لنز واید) دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۴ گرم
قیمت: ۳ الی ۷ میلیون تومان ابعاد: ۹ × ۷۷ × ۱۶۴.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY M32 

موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 یکی از گوشی‌های خوب و میان‌ رده کمپانی بزرگ سامسونگ است. گوشی گلکسی M32 از پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای با معماری دوازده نانومتری میان‌ رده هلیو G80 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G80) به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده می‌کند.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY M32 

صفحه نمایش این دستگاه از پنل سوپر‌امولد (Super AMOLED) با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ تشکیل شده است. همچنین نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز به همراه توانایی نمایش ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را نیز دارد.

روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) باعث می‌شود تا زیر تابش مستقیم نور خورشید هم شاهد وضوح تصویر بسیار خوبی از این گوشی باشیم. تازه سازی ۹۰ هرتز هم عملکرد مناسبی در گیم‌پلی‌ها و تماشای باکیفیت بالا به نمایش می‌گدارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M32 به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شود. این گوشی را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد.

سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی ناچ اینفینیتی، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M32 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نسخه جهانی و ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نسخه هند است. شارژر این دستگاه به صورت سیمی ۲۵ وات در نسخه جهانی و ۱۵ وات در نسخه هند است.

این گوشی در ابعاد ۹ × ۷۴ × ۱۶۰ میلی‌‌متر و وزن ۱۹۶ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

همچنین این دستگاه، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و حسگر مجاورت است. خوشبختانه این گوشی گیمینگ خوش قیمت دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت است.

جدول مشخصات گوشی گلکسی M32 سامسونگ

پردازنده: مدیاتک MT6769V/CU Helio G80
(۱۲ نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G52 MC2
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
نسبت تصویر (۲۰:۹)
۶.۴ اینچ
۹۰ هرتز
روشنایی ۸۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری One UI 3.1
رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۶ گرم
قیمت: ۶ الی ۸ میلیون تومان ابعاد: ۹ × ۷۴ × ۱۶۰ میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco X3 Pro

پوکو ایکس ۳ پرو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی است که با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰، بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا را به خوبی اجرا می‌کند. این گوشی شیائومی دارای صفحه نمایش IPS LCD با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۹۰ است. همچنین، این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت را نیز دارد که وضوح تصویر مناسبی برای یک گوشی میان رده است.

گوشی شیائومی مدل Poco X3 Pro

دوربین پوکو X3 پرو، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو، ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها قادر هستند ویدیوی ۴K را ثبت و ضبط کنند و از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند.

پوکو ایکس ۳ پرو با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. خوشبختانه این گوشی گیمینگ خوش قیمت دارای درگاه کارت حافظه MicroSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

این گوشی گیمینگ اقتصادی، دارای باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ وات است. اما وزن بالای ۲۱۵ گرمی این گوشی هوشمند ممکن در جلسات بازی طولانی، خسته کننده باشد.

مزیت مهم این گوشی سیستم خنک‌کننده‌ی مایعی است که در آن تعبیه شده است. این گوشی شیائومی، دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار است. X3 پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود.

همچنین، حسگرهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما را نیز دارد. Poco X3 Pro، با توجه به قیمتش صفحه‌نمایش، بلندگوها، باتری، شارژ و حتی دوربین بسیار خوبی دارد. پوکو ایکس ۳ پرو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی شیائومی با چیپستی قدرتمند است.

جدول مشخصات گوشی پوکو X3 پرو شیائومی

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 860G
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 640
صفحه‌ نمایش: IPS LCD
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۴۵۰ نیت
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12.5
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۲۱۵ گرم
قیمت: ۸ الی ۱۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۴ × ۷۶.۸ × ۱۶۵.۳
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ ریلمی  مدل ۷ Pro

ریلمی (Realme) یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی کمپانی اوپو (Oppo) است و گوشی ۷ پرو یکی از محصولات میان‌ رده و با کیفیت ریلمی به حساب می‌آید. گوشی ۷ پرو، از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G کوالکام (Snapdragon 720G) با معماری هشت نانومتری به همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 استفاده کرده است.

گوشی ریلمی مدل 7 Pro

صفحه نمایش از پنل Super AMOLED با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ تشکیل شده است. نمایشگر این گوشی، نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ را به راحتی آنالیز و به نمایش بگذارد.

دوربین چهارگانه ریلمی ۷ Pro متشکل از سنسور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق تصویر ۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. در قسمت پشتی گوشی علاوه بر دوربین‌‌ها یک فلش LED دوربین هم تعبیه‌شده است که از نوع تک LED است.

۷ Pro با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۶۵ وات دارد.

 ریلمی مدل 7 Pro

این گوشی موبایل قابلیت شارژ سریع با توان ۶۵ وات را دارد و به شما این امکان را می‌دهد که در مدت ۱۰ دقیقه ۴۳ درصد باتری را شارژ کنید و برای شارژ ۱۰۰ درصدی فقط ۳۴ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

گوشی ۷ پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری Realme UI عرضه می‌شود. خوشبختانه این گوشی گیمینگ خوش قیمت دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

همچنین، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست. در ابعاد ۸.۷ × ۷۴.۳ × ۱۶۰.۹ میلی‌‌متر و وزن ۱۸۲ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات گوشی ریلمی ۷ پرو

پردازنده: Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
(هشت نانومتری) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 618
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۴۱۱ پیکسل در اینچ
۶.۴ اینچ
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۰
عرضه با رابط کاربری Realme UI
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۲ گرم
قیمت: ۸ الی ۹ میلیون تومان ابعاد: ۸.۷ × ۷۴.۳ × ۱۶۰.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل REDMI NOTE 11S

ردمی نوت ۱۱ اس شیائومی از پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای هلیو G96 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G96) با معماری ۱۲ نانومتری، به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده می‌کند. این پردازنده توانایی ارائه عملکرد خوبی در اجرای بازی و نرم‌افزار‌های محبوب دارد.

گوشی شیائومی مدل REDMI NOTE 11S

صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل اولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۴۳ اینچ و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است. همچنین این نمایشگر، حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت (HBM) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز را نیز ارائه می‌کند.

دوربین‌ها، شامل ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولترا واید، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

ردمی نوت ۱۱ اس را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد. خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه اختصاصی microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی شیائومی مدل REDMI NOTE 11S

ردمی نوت ۱۱ اس دارای باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. مجهز به تکنولوژی شارژ سریع ۳۳ وات که توانایی شارژ صفر تا صد درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان ۵۸ دقیقه دارد.

این گوشی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

در ابعاد ۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۵۹.۹ میلی‌متر و وزن ۱۷۹ عرضه می‌شود. همان‌طور که اشاره شد وزن این گوشی ۱۷۹ گرم که در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ اس شیائومی

پردازنده: MediaTek Helio G96
(۱۲ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G57 MC2
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۴۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
روشنایی ۷۰۰ نیت (HBM)
روشنایی ۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۷۹ گرم
قیمت: ۸ الی ۱۰ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۵۹.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10S

شیائومی (Xiaomi) برای گوشی Redmi Note 10S از تراشه Mediatek Helio G95 دوازده نانومتری همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۴۳ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ و روشنایی ۴۵۰ تا ۱۱۰۰ نیت است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10S

دوربین ردمی نوت ۱۰S شیائومی، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) است. همچنین، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

شیائومی این گوشی را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌کند. خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی ردمی نوت ۱۰S به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود. وزن سبک و مناسب ۱۷۹ گرم این دستگاه در طولانی مدت و گیم‌های طولانی اذیت کننده نیست و در ابعاد ۸.۳ × ۷۴.۵ × ۱۶۰.۵ میلی‌ متر است.

Redmi Note 10S دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

جدول مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی

پردازنده: Mediatek Helio G95 (دوازده نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G76 MC4
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۴۳ اینچ
۴۵۰ نیت (Typ)
۱۱۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12.5
رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۷۹ گرم
قیمت: ۸ الی ۹ میلیون تومان ابعاد: ۸.۳ × ۷۴.۵ × ۱۶۰.۵
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ هواوی مدل NOVA 7I

نوا ۷ آی یا P40 لایت هواوی (Huawei) که در برخی کشورها با این نام عرضه شده، از تراشه هفت نانومتری کرین ۸۱۰ (Kirin 810)، به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 بهره می‌برد. NOVA 7I دارای صفحه نمایش IPS LCD با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۲۳۱۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

گوشی هواوی مدل NOVA 7I

نکته مهمی که در مورد هواوی وجود دارد این است که هواوی اجازه ندارد سرویس‌های گوگل را روی گوشی‌های جدید خود به‌ کار گیرد و نوا ۷i هم فاقد سرویس‌های گوگل است. راهکار هواوی برای جبران این مشکل، HMS‌ یا سرویس‌های موبایل هواوی است.

دوربین نوا ۷i هواوی، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) است. همچنین، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو، ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است.

این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم در دسترس است. دارای درگاه کارت حافظه نانو مموری (Nano Memory) برای افزایش حافظه است که جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم دارد. حداکثر کارت حافظه که می‌تواند پشتیبانی کند ۲۵۶ گیگابایت است.

هواوی نوا ۷ آی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 عرضه می‌شود. هواوی این گوشی را در ابعاد ۸.۷ × ۷۶.۳ × ۱۵۹.۲ میلی‌‌متر و وزن ۱۸۳ گرم عرضه می‌کند، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۴۰ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست. سنسور اثر انگشت در گوشی Nova 7i بر روی لبه کناری قرار گرفته است تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

جدول مشخصات گوشی هواوی مدل NOVA 7I

پردازنده: HiSilicon Kirin 810 (هفت نانومتری)
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G52 MP6
صفحه‌ نمایش: IPS LCD
۲۳۱۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۴ اینچ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۰
فاقد سرویس‌های گوگل
EMUI 10
رم: ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
باتری: ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۳ گرم
قیمت: ۸ الی ۱۰ میلیون تومان ابعاد: ۸.۷ × ۷۶.۳ × ۱۵۹.۲
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy M33

موبایل سامسونگ مدل GALAXY M33 یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌ رده با‌ کیفیت کمپانی بزرگ سامسونگ است. گوشی Galaxy M33 از پردازنده اختصاصی اگزینوس ۱۲۸۰ شرکت سامسونگ (Samsung Exynos 1280) به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 استفاده می‌کند.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33

پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای با معماری پنج نانومتری M32، در اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹، توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبول و بدون لگ را دارد.

صفحه نمایش این دستگاه TFT LCD با ابعاد ۶.۶ اینچ و رزولوشن ۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل است. پنل صفحه‌نماش TFT کیفیت ضعیف‌تری نسبت به پنل‌های صفحه‌ نمایش اولد و یا امولد دارد، اما با توجه به توانایی نمایش ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ و حداکثر نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، عملکرد بسیار خوبی را از این صفحه‌ نمایش شاهد هستیم.

نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید. گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33 به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33

این گوشی را در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد. خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۵ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی ناچ اینفینیتی، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نسخه جهانی و ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نسخه هند است. توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات و همچنین شارژ معکوس را دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33

باید بدانید که متاسفانه این گوشی همانند برخی از پرچمداران جدید، از داشتن آداپتور شارژر محروم است و خبری از آداپتور شارژر درون جعبه نیست. این گوشی در ابعاد ۹.۴ × ۷۶.۹ × ۱۶۵.۴ میلی‌‌متر و ۱۹۸ گرم (نسخه جهانی)، ۲۱۵ گرم (نسخه هند) گرم عرضه می‌شود. همچنین این دستگاه، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است.

جدول مشخصات گوشی گلکسی M33 سامسونگ

پردازنده: Samsung Exynos 1280
(۵ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G68
صفحه‌ نمایش: TFT LCD
۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل
۶.۶ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۵ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: عرضه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت (نسخه جهانی)
عرضه با باتری ۶۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت (نسخه هند)
وزن: ۱۹۸ گرم (نسخه جهانی)
۲۱۵ گرم (نسخه هند)
قیمت: ۹ الی ۱۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۴ × ۷۶.۹ × ۱۶۵.۴
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco F3

پوکو F3 شیائومی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ هفت نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco F3

پوکو F3، دارای تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، توانایی پشتیبانی از HDR10+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌ نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد.

دوربین‌ها، شامل ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گوشی پوکو F3 شیائومی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است.

این گوشی شیائومی دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. در ابعاد ۷.۸ × ۷۶.۵ × ۱۶۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات گوشی Poco F3 شیائومی

پردازنده: Snapdragon 870 5G
(هفت نانومتری) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۹۰۰ نیت (HBM)
روشنایی ۱۳۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۶ گرم
قیمت: ۹ الی ۱۱ میلیون تومان ابعاد: ۷.۸ × ۷۶.۲ × ۱۶۴.۵
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro Max

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲G هشت نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro Max

ردمی نوت ۱۰ پرو، دارای تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، توانایی پشتیبانی از HDR10 و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌ نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. همچنین این نمایشگر، حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت (typ) و روشنایی ۱۲۰۰ نیت (Peak) را نیز ارائه می‌کند.

اما به دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی بپردازیم. دوربین‌ها، شامل ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro Max

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است.

این گوشی شیائومی دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. در ابعاد ۸.۱ × ۷۶.۵ × ۱۶۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۳ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 732G
(هشت نانومتری) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 618
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۴۵۰ نیت (typ)
روشنایی ۱۲۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۲ گرم
قیمت: ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۶.۲ × ۱۶۴.۵
میلی‌‌متر

کلام آخر

قبل از خرید هر گوشی، بررسی‌ها، مقالات و ویدیوهای مربوط به گوشی مورد نظر خودتان را نگاه کنید. در نهایت بر اساس نیاز و بودجه خودتان بین گوشی‌های موجود در بازار انتخاب کنید.

گوشی‌های گیمینگ مقرون به صرفه معمولاً این امکان را به شما می‌دهند که تجربه بازی‌های جدید را با هزینه کمتری داشته باشید. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، شما می‌توانید بهترین گوشی گیمینگ مقرون به صرفه را برای خود انتخاب کنید و تجربه بازی خود را بهبود بخشید.

پرسش‌های متداول در مورد گوشی گیمینگ ارزان قیمت

ویژگی‌های مهم گوشی گیمینگ چیست؟

المان‌های مهم شامل تراشه قدرتمند، شاردهی بالا، صفحه‌ نمایش بزرگ و باکیفیت با وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی مناسب و رم کافی، سیستم خننک کننده مناسب و استفاده از نسخه‌های به‌‌روز سیستم‌‌‌‌ عامل‌ است.

بهترین برند گوشی گیمینگ کدام است؟

گوشی‌های برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، ایسوس و … انتخاب‌های خوبی هستند، اما توجه داشته باشید گوشی‌های برند هواوی فاقد سرویس‌های گوگل هستند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.