لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

۲۸ سال پیش در چنین روزی دامنه یاهو دات کام ثبت شد

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

۲۸ سال پیش در چنین روزی دامنه یاهو دات کام ثبت شد
203
۲۸ دی ۱۴۰۱
بهنام علی نسب

۲۸ سال پیش در چنین روزی دامنه YAHOO.COM ثبت شد

دامنهٔ یاهو (Yahoo.com) در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۹۵ ساخته شد.

شرکت یاهو! (Yahoo Inc) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینهٔ اینترنت و نرم‌افزار فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن درسانی‌ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از بهترین سایت‌های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو،ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی وشبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.

یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو در ژانویه سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و در تاریخ ۱ مارس ۱۹۹۵، بین مردم شناخته شد. در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹، یاهو، کارول بارتز را که مدیر اجرائی سابق دریافت رمز عبور بود، به عنوان مدیر اجرائی و رئیس جدید و عضو هیئت مدیره یاهو منصوب کرد. در روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۱، کارول بارتز برکنار شد و تیم مورس به عنوان مدیرعامل موقت شرکت برگزیده شد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۲، اسکات تامپسون، رئیس سابق پی پال، مدیر اجرائی ارشد یاهو شد. در ۱۳ می ۲۰۱۲، اسکات تامپسون برکنار شد و راس لوینسون به عنوان مدیرعامل، موقتاً جایگزین او شد و در حال حاضر وی مدیرعامل یاهوست.

به گفتهٔ منابع خبری، در ماه حدود ۷۰۰ میلیون نفر از وب سایت یاهو بازدید می‌کنند. یاهو خود نیز ادعا می‌کند در هر ماه در بیش از ۳۰ زبان، بیش از نیم میلیارد نفر مصرف‌کننده را جذب کرده‌است.

تاریخچه شرکت یاهو

در ژانویه ۱۹۹۴، جری یانگ و دیوید فیلو، دانشجویان فارغ‌التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد بودند که وب سایتی به نام «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» ایجاد کردند. راهنمای دیوید و جری، این قابلیت را داشت که وب سایت‌ها را جستجو کند. سرانجام این جستجوگر بهبود یافت و به یکی از جستجوگرهای محبوب جهان تبدیل شد. سرانجام در آوریل ۱۹۹۴، «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» به یاهو تغییر نام یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *