لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

قطع اینترنت ۷۷۳ میلیون دلار خسارت به ایران زد

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

قطع اینترنت ۷۷۳ میلیون دلار خسارت به ایران زد
46
۲۲ اسفند ۱۴۰۱
بهنام علی نسب

گزارش Top10Vpn از وضعیت اینترنت در سال ۲۰۲۲: خسارت ۷۷۳ میلیون دلاری فیلترینگ در ایران

گران‌ترین انسداد اینترنت را روسیه در سال ۲۰۲۲ داشته است و ایران از این حیث در رتبه دوم قرار دارد.

یک کارشناس آماری با استناد به Top10VPN مدعی شد که فیلترینگ و قطع اینترنت در ایران ۷۷۳ میلیون دلار خسارت اقتصادی به بار آورده است.

از سال ۲۰۱۶، Top10VPN خدمات VPN را آزمایش و بررسی می کند. آنها تحقیقات و توصیه هایی را برای استفاده از VPN برای کمک به محافظت از حریم خصوصی و امنیت اینترنت شما ارائه می دهند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Top10VPN، شرکت تحقیقاتی Statista روسیه، ایران و قزاقستان را به عنوان سه کشوری که بیشترین آسیب را از محدودیت‌های دسترسی به اینترنت متحمل شده‌اند، معرفی کرد.

با شروع جنگ با اوکراین، روسیه محدودیت و مسدودسازی برخی پلتفرم ها را در دستور کار خود قرار داده است که به گفته Top10Vpn گران ترین مسدودسازی اینترنت در سال ۲۰۲۲ است. تصمیمی که نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار خسارت به کشور تحمیل کرد و ۱۱۳ میلیون روس را متاثر کرد.

ایران با خسارت ۷۷۳ میلیون دلاری ناشی از فیلترینگ و اختلال در اینترنت که زندگی ۷۲ میلیون کاربر ایرانی را تحت تاثیر قرار داده، در رتبه دوم قرار دارد. اگر متوسط ​​قیمت دلار در ایران را در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، اقتصاد ناشی از زیان ۲۳ هزار میلیارد تومانی بوده است.

قطع اینترنت 773 میلیون دلار خسارت به ایران زد

این محدودیت ها همچنین به اقتصاد قزاقستان ۴۱۰ میلیون دلار، میانمار ۲۴۱ میلیون دلار و ازبکستان ۲۲۰ میلیون دلار خسارت وارد کرده است.

در گزارش Top10Vpn همچنین به فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ از ابتدای اکتبر ۱۴۰۱ اشاره شده است که تقاضا برای VPN را بیش از سه هزار درصد افزایش داده است. این مجموعه، تعطیلی شبکه‌های اجتماعی در ایران را در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۸۶۳ ساعت تخمین می‌زند.

این شرکت همچنین کشورهایی را که در سال ۲۰۲۳ حداقل یک قطع بزرگ اینترنت را تجربه خواهند کرد، فهرست کرده است که ایران با خسارت ۱.۴ میلیون دلاری در بین هشت کشور در جایگاه ششم قرار دارد.

قطع اینترنت 773 میلیون دلار خسارت به ایران زد

خسارات ناشی از قطعی اینترنت و فیلترینگ مکرر فعالان اقتصادی و کارشناسان شنیده شدند اما تغییری در نظر نهادهای تصمیم گیری ایجاد نشد.

منبع: دیجیاتو

یک پاسخ به “قطع اینترنت ۷۷۳ میلیون دلار خسارت به ایران زد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *