لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

فناوری DirectStorge مایکروسافت حالا بارگذاری بازی‌ها در هارد دیسک را هم سریع‌تر می‌کند

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

فناوری DirectStorge مایکروسافت حالا بارگذاری بازی‌ها در هارد دیسک را هم سریع‌تر می‌کند
36
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
بهنام علی نسب

مایکروسافت نسخه ۱.۲ فناوری DirectStorage را با یک ویژگی جالب منتشر کرد. این نسخه همچنین می تواند سرعت بارگذاری بازی ها را روی هارد دیسک (HDD) افزایش دهد. تا پیش از این فناوری مایکروسافت تنها برای حافظه های NVMe SSD استفاده می شد، اما اکنون کاربران دارای HDD نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

بخشی از فناوری DirectStorge همیشه روی هارد دیسک‌ها کار می‌کرد، اما توسعه‌دهندگان مجبور بودند از روش‌های جداگانه برای NVMe و HDD استفاده کنند که فرآیند توسعه پشتیبانی API برای SSD‌های سریع را پیچیده می‌کرد.

پشتیبانی DirectStorge برای هارد دیسک

با DirectStorage 1.2، توسعه دهندگان اکنون می توانند از همان کد برای حافظه SSD و HDD استفاده کنند. بنابراین اکنون این فناوری از حالت بافر برای انتقال داده ها از هارد دیسک به گرافیک استفاده می کند. توسعه دهندگان می توانند این حالت را برای بازی های نصب شده روی HDD فعال کنند تا سرعت را افزایش دهند.

مایکروسافت همچنین فرآیند رفع فشرده سازی بافت در GPU را بهبود بخشید تا در DirectStorage 1.2 سریعتر باشد. رفع فشرده سازی GPU برای اولین بار اواخر سال گذشته در نسخه ۱.۱ معرفی شد تا به بازی ها اجازه دهد تا وظایف مختلف رفع فشرده سازی را به جای CPU به GPU منتقل کنند.

در حالی که تغییرات مورد نظر مایکروسافت می تواند عملکرد بازی را بهبود بخشد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که توسعه دهندگان چه زمانی شروع به استفاده از آن در مقیاس بزرگتر می کنند. فناوری مایکروسافت زمان بارگذاری بازی را تقریبا ۳۰ درصد بهبود می بخشد. در حال حاضر انویدیا، AMD و اینتل از فناوری مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند، بنابراین انتظار داریم بسیاری از بازی‌ها به زودی با DirectStorage سازگار شوند.

منبع: دیجیاتو

خبر قبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *