لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

هزینه ساخت اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چقدر است؟

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

هزینه ساخت اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چقدر است؟
38
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
بهنام علی نسب

درحالی‌که اکثر گزارش‌ها روی معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در کنفرانس WWDC 2023 و همچنین قیمت نجومی آن تمرکز کرده‌اند، گزارشی جدید می‌گوید که ساخت این محصول نزدیک به ۱۵۰۰ دلار برای اپل هزینه خواهد داشت.

وب‌سایت XRDailyNews در گزارشی قیمت قطعات مختلف این محصول را اعلام کرده است که هزینه کلی تولید آن را به ۱۴۰۰ دلار می‌رساند، بااین‌حال انتظار داریم هزینه کلی قطعات آن به ۱۶۰۰ دلار برسد.

هزینه قطعات هدست واقعیت ترکیبی اپل

طبق این گزارش، گران‌ترین قطعه هدست واقعیت ترکیبی اپل، نمایشگرهای microLED خواهد بود که هزینه آن‌ها ۲۸۰ تا ۳۲۰ دلار تخمین زده شده است. سپس با ۱۴ ماژول دوربین روبه‌رو هستیم که هزینه‌ای برابر ۱۶۰ دلار روی دست اپل می‌گذارند.

دو تراشه به‌همراه پردازشگر سیگنال تصویر جداگانه، هزینه‌ای برابر ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار دارند. هزینه اسمبل‌کردن این هدست هم ظاهراً ۱۱۰ تا ۱۲۰ دلار است. اپل ظاهراً می‌خواهد تا پایان ۲۰۲۳، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار هدست تولید کند.

هدست واقعیت مجازی اپل
هزینه ساخت اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چقدر است؟

این تنها گزارشی نیست که از هزینه تولید هدست اپل می‌گوید. گزارش دیگری مدعی شده است که هزینه قطعات این هدست به ۱۵۰۹ دلار می‌رسد. یک منبع چینی هم با استناد به دو شرکت آسیایی ادعا کرده است که هزینه قطعات این محصول ۱۲۹۰ یا ۱۳۰۰ دلار است. این گزارش‌ها می‌گویند تولید انبوه این محصول از فصل سوم ۲۰۲۳ شروع می‌شود و نام آن Apple Reality Pro خواهد بود.

در حالت کلی به‌نظر می‌رسد که هزینه تولید هدست اپل دو‌برابر هدست Quest Pro شرکت اپل باشد و باید در هزینه‌های آن، هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی، ارسال و همچنین بازاریابی را هم لحاظ کرد. طبق شایعات، این محصول اپل با قیمتی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار روانه بازار می‌شود که به‌معنای سود نه‌چندان بالای کوپرتینویی‌ها از فروش آن خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *