لوگو خدمات کامپیوتری

ویندوزیار

حل مشکل با یک تماس

آدرس ما

سراسر ایران

آموزش ساخت نسخه سفارشی ChatGPT و GPT + ویدیو

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

تهران - شهرک صنعتی نصیرشهر

info@windowsyar.com

همه روزه از 7 صبح الی 22

آموزش ساخت نسخه سفارشی ChatGPT و GPT + ویدیو
27
۱۶ آبان ۱۴۰۲
بهنام علی نسب

شرکت OpenAI در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از قابلیت‌های جدیدی پرده برداشت که مهم‌ترین آن‌، ساخت نسخه سفارشی ChatGPT بود که با نام چت‌بات GPT شناخته می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم نحوه ساخت نسخه سفارشی ChatGPT یا همان چت‌بات GPT را به شما آموزش دهیم.

معرفی قابلیت ساخت GPT در پلتفرم OpenAI احتمالاً انقلابی را در استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. حالا هر کاربری که اشتراک ChatGPT Plus داشته باشد، می‌تواند متناسب با نیاز خود چت‌باتی اختصاصی طراحی کند و داده‌های موردنیاز را به آن بدهد. درنتیجه حالا به‌شکلی تخصصی‌تر می‌توان از این دستیارهای هوشمند استفاده کرد و امور مختلف را به کمک آن‌ها انجام داد.

آموزش ساخت نسخه سفارشی ChatGPT

برای ساختن «ایجنت‌ها» یا GPTها کافیست به وب‌سایت chat.openai.com/gpts/editor بروید. همچنین اگر در این وب‌سایت حضور دارید، می‌توانید روی اسم خود کلیک کرده و گزینه My GPTs را انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید روی گزینه Create a GPT بزنید.

اکنون صفحه ساخت جی‌پی‌تی‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد. در اینجا از زبانه Create می‌توانید با زبان طبیعی با ابزار GPT Builder صحبت کنید و از هوش مصنوعی بخواهید تا GPT مدنظرتان را بسازد. برای مثال، می‌توانید بگویید که «دستیار هوشمندی بساز که مهندسی نرم‌افزار بلد باشد و بتواند در قالب‌بندی کدها به من کمک کند.»

آموزش ساخت چت بات هوش مصنوعی GPT

در ادامه می‌توانید نام، توضیحات و تصویر GPT خود را انتخاب کنید. همچنین با رفتن به زبانه Configure می‌توانید به‌صورت تخصصی‌تر تنظیمات چت‌بات خود را تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید بگویید که این ابزار به اینترنت دسترسی داشته باشد و بتواند با DALL-E تصویر تولید کند یا خیر.

زمانی که پیکربندی‌های مدنظر خود را انجام دادید، کافی است تا روی دکمه Publish کلیک کنید تا GPT شما آماده استفاده شود. حالا می‌توانید این ایجنت را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت نسخه سفارشی ChatGPT
آموزش ساخت نسخه سفارشی ChatGPT و GPT

اگر به پیکربندی‌های پیشرفته‌تر نیاز دارید، می‌توانید دوباره به زبانه Configure برگردید. در این زبانه با گزینه‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید که به‌صورت مختصر از قرار زیر هستند:

  • Adding an image: می‌توانید برای GPT خود تصویر انتخاب کنید.
  • Additional Instructions: می‌توانید دستورالعمل‌هایی را که GPT باید در رفتار خود تابع آن‌ها باشد، مشخص کنید.
  • Welcome Message: پیام خوش‌آمدگویی و آغازین چت‌بات از اینجا مشخص می‌شود.
  • Prompt Starters: نمونه پیام‌های پیشنهادی به کاربر برای شروع گفت‌وگو از اینجا مشخص می‌شود.
  • Knowledge: از اینجا می‌توانید محتواهای اضافه را در اختیار GPT قرار دهید تا برای ارائه پاسخ‌ها از آن استفاده کند.
  • New Capabilities: قابلیت‌هایی شامل مرور وب، تولید تصویر با DALL-E و تحلیل پیشرفته داده از اینجا قابل فعال‌سازی است.
  • Custom Actions: می‌توانید دسترسی به APIهای شخص ثالث را برای GPT خود ممکن کنید.

نظر شما درباره قابلیت ساخت GPT در پلتفرم OpenAI چیست؟ آیا این کار را امتحان کرده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *